logo

Kontakt

Citroen C3 Aircross – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Citroen C3 Aircross jest jednym z najmniejszych modeli francuskiego producenta. Charakteryzuje się on kompaktowym rozmiarem, który jest idealny do miasta. Miejski crossover posiada bogate wyposażenie, a także rozbudowaną gamę silnikową. Jednak jakie jeszcze ma zalety? Czy warto go kupić?

Citroen C3 Aircross — Historia

Citroen C3 Aircross pojawił się na rynku całkiem niedawno. Jego premiera nastąpiła w 2017 roku i nie był bezpośrednim następcą żadnego modelu francuskiej marki. W gamie zajął miejsce miejskiego minivana C3 Picasso. Mimo wszystko, nowy C3 Aircross także posiada wiele praktycznych rozwiązań, a także sporo miejsca we wnętrzu. Stąd też jego sukces rynkowy, który jest dość duży. W 2021 roku przeprowadzono obszerny lifting modelu. Zmienił się zarówno design zewnętrzny, jak i wewnętrzny.

Moda zastępowania minivanów crossoverami w przypadku Citroena jest też widoczna w innym modelu. C4 Picasso i Grand Picasso zniknęły z rynku, a w ich miejsce pojawiły się SUV-y. Niestety, jest to coraz częstsza praktyka także w przypadku innych marek. C3 Aircross jest jednym z najlepszych przykładów tego typu praktyki. Warto jednak wspomnieć, że gama silnikowa modelu C3 jest podobna jak w innych modelach tej klasy producentów z koncernu Stellantis.

Citroen C3 Aircross — Dane techniczne

Citroen C3 Aircross to typowy przedstawiciel klasy miejskich crossoverów. Przede wszystkim wyróżniają się one nieco podwyższonym zawieszeniem, co pozwala łatwiej omijać przeszkody i zapewnia wygodniejsze wsiadanie i pozycję za kierownicą. Wymiary zewnętrzne C3 Aircross także pasują do tego segmentu. Długość modelu to 4150 milimetrów, szerokość 1761 milimetrów, a wysokość to 1650 milimetrów. Są to typowe wymiary crossoverów.

Pod względem miejsca w środku, Citroen C3 Aircross także zapewnia go na przyzwoitym poziomie. Oczywiście nie jest to auto na wakacje dla 5-osobowej rodziny, jednak spokojnie wystarczy zwłaszcza do użytkowania miejskiego. Pojemność bagażnika to 410 litrów, co także jest przeciętną wartością w tym segmencie. Citroen C3 Aircross korzysta także z wielu nowoczesnych rozwiązań i asystentów kierowania. Dzięki nim auto jest bezpieczne i otrzymało pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP.

Citroen C3 Aircross — Gama silnikowa

Podobnie jak w przypadku innych modeli z koncernu Stellantis tej klasy, również C3 Aircross korzysta z jednostek 1.2 Puretech. Podstawowa odmiana rozwija 110 koni mechanicznych i jest dostępna z sześciobiegową skrzynią manualną. Nieco wyżej w gamie można znaleźć wersję, która rozwija 130 koni mechanicznych. Zapewnia ona lepsze osiągi. Co ważne, jest dostępna z ośmiobiegową skrzynią automatyczną, która jest znakomita i pozwala obniżyć spalanie na trasach.

W gamie znajdziemy także odmianę wysokoprężną. Jest to diesel 1.5 HDi o mocy 110 koni mechanicznych. Jest on dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną. Co ciekawe, nie znajdziemy odmiany ze skrzynią automatyczną. W przeciwieństwie do innych miejskich modeli grupy Stellantis C3 Aircross nie jest dostępny także z napędem elektrycznym. W przypadku innych miejskich modeli jest on raczej dostępny. Jest tak między innymi w przypadku Peugeota 208 czy Opla Corsy.

Citroen C3 Aircross — Cennik

Podobnie jak w przypadku innych modeli tej klasy, również Citroen C3 Aircross nie należy do najtańszych modeli. Jego ceny zaczynają się już od 98 tysięcy złotych, jednak ciężko jest nie przekroczyć tej wartości. Minimalna cena oznacza odmianę Feel Pack, która nie posiada nawet klimatyzacji automatycznej w standardowym wyposażeniu. Najbogatsza odmiana Shine Pack kosztuje ponad 109 tysięcy złotych. Niezależnie od wybranej odmiany, zawsze otrzymamy silnik 1.2 PureTech o mocy 110 koni mechanicznych. Aby otrzymać mocniejszą jednostkę ze skrzynią automatyczną, będzie trzeba wydać minimum 107 850 złotych. Diesel to wydatek minimum 107 900 złotych. Wybór jest więc dość duży, jednak przestrzał cen nie jest ogromny. Warto więc wybrać jak najlepszą odmianę, aby otrzymać dobre wyposażenie i mocną jednostkę napędową. Osiągi Citroena nie będą porywające, ale powinny być wystarczające do jazdy miejskiej.

Sprawdź także nasze samochody